Sunday, October 12, 2008

HOBI MENGUMPUL PEMBALUT HADIAH

Satu daripada hobi saya ialah mengumpul kertas pembalut hadiah yang unik. Ianya mungkin berbunyi pelik. Saya tidak berapa ingat bagaimana saya mulakan hobi ini tapi saya dah mula mengumpul sejak awal tahun 90'an. Biasanya kalau kami berkunjung ke pasaraya atau pusat membeli belah saya akan tengok kertas pembalut hadiah. Di antara koleksi yang agak menarik:

i) Mancis
ii) Biskut
iii) Donut
iv) Duit kertas dunia
v) Setem dunia
vi) Tin minuman yang dikemekkan
vii) Buku
viii) Poskad
dan lain-lain.

Sebahagiannya telah digunakan oleh anak perempuan saya untuk membalut hadiah. Biasanya kertas pembalut hadiah yang unik harganya mahal sedikit dari kertas pembalut hadiah yang biasa. Kertas pembalut hadiah akan dilipatkan dan dimasukkan ke dalam fail.

No comments: