Saturday, October 18, 2008

HOBI MENGUMPUL SIJIL



Satu daripada hobi ialah mengumpul sijil. Anak-anak saya juga gemar mengumpul sijil. Mereka telah bermula dengan sijil tadika dan sekolah rendah. Saya menggalakkan mereka mengikuti aktiviti-aktiviti anjuran sekolah termasuk lawatan & perkhemahan ibadah. Saya tidak ada sebarang sijil semasa sekolah rendah. Saya mula mengumpul sijil semasa sekolah menengah. Di antara sijil-sijil saya:

i) Semasa sekolah menengah (MRSM) spt sijil persatuan, ketua bilik, SRP, SPM

ii) Semasa universiti spt. sijil keahlian, degree, anugerah cemerlang

iii) Semasa bekerja pelbagai sijil kehadiran kursus-kursus 'external training' melibatkan pengetahuan kerja, 'management skills' etc.

iv) Sijil-sijil yang dikumpul selain waktu kerja seperti sijil 'larian', sijil ESQ, NLP, dsb.

No comments: