Friday, December 5, 2008

EBAY (GOOD COMMUNICATION TO PREVENT NEGATIVE FEEDBACK)

I attach an example good communication through email for one of my ebay transaction. In this case I was a buyer of used telephone set.


18-Oct-08
(soalan dari saya)
To: salad3@hotmail.com

Thanks for fast service. I dah terima tgh tadi tapi tak boleh guna. Bila angkat gagang, tak henti berbunyi walaupun tekan nombor. Jadi susah nak talipon. saya ada guna satu lagi used telepon.

HALIM

(reply from seller)

hi..
You ada pasang baik baik?I dah check sebelum hantar ...
Kalau tak puas hati,i boleh refund payment...

(dari saya)
Nanti I cuba lagi sekali. Thanks.

(dari saya)
I dah check lagi sekali pun sama. Incoming call pun tak berbunyi.

(dari saya)
confirmed tak boleh guna. how to settle? i pun tak pernah lagi bagi - feedback.

(jawapan dari seller)
i akan refund RM 5 balik ,ok?
feedback...i masih akan giv u good feedback...ok tak?

(dari saya)
tks. it is ok. tak perlu refund. kita beri good feedback to each other.
i appreciate your honesty.

(jawapan dari seller)
ok..i appreciate your way of dealing too..
ok..i'll leave good feedback for u.thanks again :)

No comments: