Monday, December 15, 2008

EBAY - JUAL 8 BUKU SERENTAK

Ada seorang ebayer pesan lapan biji buku serentak dan minta diskaun.
Harga buku = RM22
Pos = RM14
Jumlah = RM36
Saya memberi diskaun RM10 kepada pembeli (beliau cuma perlu bayar RM26), kerana saya tawarkan harga sebenarnya untuk pengeposan iaitu RM4 (sebenarnya RM3.5, saya ambil RM0.5 untuk pembungkusan - saya membungkus menggunakan kertas dan pembalut terpakai)

(dari pembeli)
Dear harizhakimi,

Salam

Saudara, saya merupakan seorang pengumpul novel. Saya berhasrat untuk membeli banyak koleksi buku anda.

Jika saya beli banyak, ada diskaun tak? cara penghantaran? Untuk makluman, saya berada di lembah klang.

anda boleh hubungi saya segera di alamat email mjkmulti@yahoo.com.my atau telefon saya 017-6090807 / 03-62582797.

sekian terima kasih..
Jamal

(jawapan saya)
Dear mjkhir,

salam kepada saudara Jamal, terima kasih kerana berminat dengan buku2 yang saya senaraikan. buku2 tersebut yang jual agak murah. saya boleh kurangkan kos pengeposan. kalau saudara setuju saya akan bungkus elok2 dan timbang kat pejabat pos (saya rasa harganya tak sampai RM10) dan saya akan charge harga kos pengeposan sebenar. saya cuma buat servis penghantaran di sekitar rumah saya kat Puchong atau sekitar ofis saya kat Shah Alam. tks

- harizhakimi

(respon dari pembeli)
Dear harizhakimi,

Salam, Sila bagi tau saya amaun sebenar yang saya kena bayar. Saya akan bayar vdengan segera selepas mendapat jumlah sebenar.
Ada satu buku lagi saya tengah bid. Harap hantar sekali.

sila hantar ke:
Mohd Jamal Khir Bin Ismail
c/o Affin bank berhad
No 101, Block C, Kelana Business Centre
97, Jalan SS 7/2
47301, Kelana Jaya

Tel: 017-6090807

terima kasih
Jamal

- mjkhir

(jawapan saya seterusnya)
Dear mjkhir,

ok saudara. harga buku (termasuk lagi satu) adalah RM22. untuk urusan pengeposan saya ambil RM4 (untuk bungkusan & pos). Jadi jumlah besarnya adalah RM26. Saya dah poskan ke alamat saudara di Affin Bank. Ada buku yang agak lama & ada yang masih baru. Harap berpuas hati. Selepas terima bayaran saya akan beri good feedback ya. Menarik juga sistem (sewa buku) yang saudara jalankan. Thanks.

- harizhakimi

1 comment:

Mjkhir said...

saudara, tolong padamkan alamat dan no telefon saya. terima kasih.

Di harap saudara tidak mendedahkan maklumat peribadi pelanggann secara detail di laman web.

Its my privasi

thank you

mohd Jamal Khir